BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 30, 2010

~ Kala ini...~

Dengan izinMu Ya Allah,

Akhirnya pada hari ini, 31 ogos 2010 dapat juga ku mengambil sedikit ruang dan masa untuk menulis sedikit cerita dilembaran blog ini. Walaupun setelah sekian lama menyepi, dengan kesempitan waktu, kesibukan ruang dan masa dengan hanya sekelip mata dengan izinMu dapat ku gagahi jua segalanya..

Entah kenapa hari ini jiwa dan perasaan ku diusik dengan pelbagai rasa, jeritan dan rintihan.. Apatah lagi jiwa ku diancam perasaan sedih dan pilu setelah menerima khabar bahawa adik-adik ku bakal meninggalkan ku di tanah gersang ini kerana menyahut panggilan jihad di bumi Jordan.. Maafkan akak sebab tidak dapat hantar kalian pada 2hb nanti. Pastinya akan terimbau segala kenangan manis dan pahit yang telah kita lalui sepanjang kebersamaan kita selama ini. Hanya doa dari akak menjadi peneman kalian disetiap waktu.

Ya Allah, berilah aku kekuatan menghadapi setiap yang berlaku. Aku juga insan biasa yang tidak terlepas dari segala masalah. Hatta kecil mahupun besar masalah itu, akhirnya dengan bantuan dan pertolonganMu, semuanya dapat ku rempuh sekuat jiwa.

Bukan hanya dilanda rasa sedih dan pilu, tetapi hatiku jua kini dihempap rasa geram dan benci.. Entah kenapa dan apa sebabnya..Puas sudah ku lontarnya jauh-jauh..dan berharap agar jangan datang lagi dalam hidupku..tetapi ia datang lagi...Ya Allah, apakah ini lagi cubaan yang perlu ku hadapi? Ya Allah.....aku insan hina...insan yang lemah..Siapalah aku tanpa bantuan dariMu..

Mataku sudah tidak mampu lagi untuk berselindung.. Hatiku sudah tidak mampu lagi untuk menanggung..Ku biarkan air itu terus mengalir tanpa henti..agar lariannya nanti tidak sumbang di kemudian hari.. Biarlah kali ini aku merasa besarnya kuasa air itu..Kehadirannya tidak pernah ku nantikan..Kedatangannya ku sambut dengan senyuman..

Ya Allah, berilah aku kekuatan dalam menghadapinya..

0 ulasan: