BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 22, 2010

HEART

Isu jaga hati...

Kadang-kadang hati kita disakiti...dan kadangkala pula kita menyakiti. Itu memang tidak dapat kita lari dan nafikan. Ada juga situasi kita menyakiti dalam menyatakan kebenaran. Memang agak pahit untuk ditelan. Adakah itu dinamakan keadilan? Atau hanya sekadar mainan perasaan?Kalau dihitung betapa sakitnya hati..memang tidak akan mampu dibilang dengan jari. Saat kini pun hati merasa sakit. Bagai disiat-siat..pedih. Bukan mahu mempersoalkan apa yang terjadi. Tapi inilah kehidupan. Ujian..ujian.

Betapa ramai orang sakit hati..Ada yang MEMENDAM..tak kurang juga yang sudi meluahkan perasaan. Tapi berapa ramai yang mampu untuk mendengar? satu, dua, tiga...atau langsung tiada...PEREMPUAN..Memang sinonim dengan SAKIT HATI. Siapa yang berani mengatakan dia tidak pernah sakit hati hatta kepada sahabatnya sendiri..Hamba mengaku hamba pernah sakit hati..Seperti yang hamba katakan tadi. Kalau dihitung betapa sakitnya hati, tidak akan mampu dibilang dengan jari.

Inilah hakikat kehidupan. Adakalanya senang, dan ada waktu berasa susah. Adakalanya sendirian dan ada masa kita beramai-ramai. Hanya DIRI yang mengerti akan perihal sendiri. Orang lain tidak akan mampu untuk mengubati bahkan hanya berani untuk menyakiti. Jadilah diri sendiri yang berani berdepan dengan onak duri.

0 ulasan: